Hoe webcare activiteiten de klanttevredenheid verhoogt

Webcare is een belangrijk onderdeel voor organisaties om klanten in de vorm van bedrijven of consumenten gedurende het aankoopproces te begeleiden, maar vooral in de fase daarna. Door webcare te omarmen, biedt u de klant een laagdrempelige manier om in contact te komen met uw organisatie. Door te investeren in bestaande klanten kunt u ervoor zorgen dat zij herhaalaankopen doen of hun tevredenheid delen met anderen zodat zij ambassadeurs worden van uw product of dienst. De tijd van even een snel een Facebook Messenger bericht beantwoorden op Facebook is voorbij. Ontdek wat webcare activiteiten zijn en hoe dit een positieve bijdrage kan leveren aan de klanttevredenheid. Benieuwd naar praktische webcare voorbeelden? Bekijk onze blog!

Welke vormen van webcare zijn er?

Webcare kan het best worden omschreven als online klantenservice. Een team van (webcare) specialisten staat klaar om de klant de meest optimale klantbeleving te laten ervaren. Er zijn verschillende vormen waarop dit kan. Twee hele belangrijke zijn:

  1. Webcare op social media: social media is een platform waarop mensen hun ervaringen maar al te graag delen. Is dit positief, dan zit u goed. Is dit negatief, dan kan dit slecht uitpakken voor uw merk. Adequate webcare betekent het geven van reacties op posts en beantwoording van vragen of klachten vanuit messaging-kanalen als WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram DM enz. Doordat er steeds meer kanalen bijkomen, is het belangrijk om hier professioneel mee om te gaan.
  2. Webcare via live chat: live chat is de perfecte manier om de klant te helpen in het aankoopproces, maar zeker ook om zijn of haar tevredenheid te verhogen. Iemand wil snel het antwoord op zijn vraag en live chat kan hierbij helpen. Door te kiezen voor persoonlijk contact, al dan niet gecombineerd met screeningvragen van een chatbot, voelt de klant zich gehoord in zijn verhaal. Het is een laagdrempelige manier voordat iemand de hoorn moet pakken.

Webcare is het digitale verlengstuk van de offline klantcontactcenter. Door deze twee te combineren, heeft u de kennis en kunde van uw product of dienst zowel offline als online op orde. Benieuwd welke webcare activiteiten The Good Agency kan aanbieden? Ontdek dit dan geheel vrijblijvend. 

Bekijk hier de opties voor klantenservice uitbesteden.

Waarom webcare activiteiten ondernemen?

De klant is koning en dat is sinds het digitale tijdperk alleen maar toegenomen. Covid-19 deed daar nog eens een schepje bovenop. De klant verwacht steeds meer en eist bijna om snel en goed geholpen te worden. Dit is exact waar webcare activiteiten een belangrijke rol in kunnen spelen. Door actief te zijn op verschillende platforms van webcare, kunt u vermeldingen online goed monitoren en hierop anticiperen. Zo heeft u inzicht in kansen, maar ook gevaren die er zijn als het uw organisatie betreft. Webcare is een mooie tool die u de mogelijkheid geeft om in gesprek te gaan met de klant en dienst tevredenheid te polsen en beïnvloeden. Klanten verwachten vandaag de dag meer opties dan alleen een contactformulier, telefoonnummer en e-mailadres. Zie webcare daarom als klantenservice 2.0 voor de “klant is koning” 2.0. 


De voordelen van webcare activiteiten voor de klanttevredenheid

Iedere review die wordt geschreven en iedere mening die je op social media voorbij ziet komen, ze zijn de aanleiding om uw product of dienstverlening te verbeteren. Webcare helpt u hierbij. Het geeft de klant de mogelijkheid om contact op te nemen op een manier zoals deze dit wilt en biedt u de mogelijkheid om in contact te komen met uw doelgroep. Nieuwe kansen te ontdekken en nieuwe klanten te enthousiasmeren. De inzet van verschillende webcare activiteiten kent vele voordelen. Het uitbesteden zorgt ervoor dat u zich kunt focussen op de kernactiviteiten en wordt ondersteund door een betrouwbaar extern webcareteam. Benieuwd wat een klanttevredenheidsonderzoek kan doen met het bedrijf? Bekijk de blog over waarom klanttevredenheidsonderzoek doen?

Bekijk hier de opties voor webcare uitbesteden

De voordelen op een rijtje

  • Signaleren van klachten
  • Inspelen op klantbehoefte
  • In gesprek gaan met klanten
  • Genereren van nieuwe leads
  • Input voor voor klanttevredenheidonderzoek

Webcare activiteiten vanuit The Good Agency

The Good Agency biedt webcare activiteiten aan bedrijven als het gaat om de klantenservice. Webcare is hier onderdeel van en wordt vaak gecombineerd met onze service van telefonisten die zowel outbound als inbound bellen of die klanttevredenheidsonderzoeken uitvoeren. Doordat wij een dedicated team op uw organisatie zetten, hebben zij de know-how van uw product of dienst en kunnen zij ook de online kant van klantenservice professioneel oppakken. Verlaag vandaag nog de druk op uw team of breidt uw dienstverlening uit met behulp van klantcontactcenter The Good Agency. 

Contact opnemen