Werken in de klantenservice betekent werken aan de hand van een breed takenpakket. Flexibel zijn door de soms ad hoc manier van werken en de verwachting dat werknemers beschikken over engelengeduld.
Het is om die redenen dan ook niet gek dat goede klantenservice medewerkers moeilijk te vinden zijn. Het outsourcen van uw e-mail customer service biedt daarom vele voordelen. Denk bijvoorbeeld aan:
- Snellere responstijden
- Multilingual support
- Rapportage en analysemogelijkheden
- Risicobeheer
- Schaalbaarheid
Door regelmatige drukte op een klantenservice kan de responstijd snel langer worden. Dit is natuurlijk op te lossen door, nadat iemand een e-mail verstuurt, diegene te laten weten dat er drukte heerst. Maar voorkomen is beter dan genezen en lange wachttijden voor jouw klanten betekent ook een lange lijst aan klachten.
Door het outsourcen van uw e-mail customer service kan een team of persoon specifiek op e-mail klantenservice zitten, en kan er een snellere responstijd worden aangeboden. Met het outsourcen van e-mail customer service worden de responstijd, tevredenheidsscores en andere KPI’s gerapporteerd en geanalyseerd voor verdere verbetering.
Ook kan er op een officiële manier omgegaan worden met klachten door onze KSF (branche erkend) gecertificeerde medewerkers.
Klantenservice mail als onderdeel van uw klantrelatie
Het outsourcen van uw e-mail customer service is een belangrijk onderdeel van de klantrelatie. De klantenservice is vaak de eerste afdeling waar een (potentiële) klant mee in contact komt. Medewerkers op deze afdeling zijn hiermee direct het visitekaartje van uw organisatie. Maar ook diegene die door hun manier van service zaadjes kunnen planten waar verdere interesse in het product/de service uit voort kan komen.
Door een goede eerste indruk achter te laten bij een potentiële klant, liggen duurzame klantrelaties in het verschiet. Ook via de mail is het mogelijk om deze duurzame klantrelatie op te bouwen, zolang het antwoord maar gericht is op het begrijpen en voldoen aan de behoeften en verwachtingen van de klant. Een klantcontactcenter weet dit maar al te goed en traint de medewerkers op kwalitatief en persoonlijk contact via elk kanaal.
De focus op het ontwikkelen en behouden van goede klantrelaties heeft meer belangen. We hebben er een artikel over geschreven: Het belang van klantrelatie onderhouden als bedrijf. Klantenservice outsourcen kan dus een grote rol spelen in de relatie met de klant.
Lees snel verder over het outsourcen van uw e-mail customer service!
E-mail outsource en direct maatschappelijk ondernemen
E-mail outsource en maatschappelijk ondernemen is veel makkelijker dan gedacht wordt en betekent niet dat er concessies gedaan worden op de kwaliteit van de dienst. The Good Agency is een erkende sociale onderneming waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt met veel plezier bedrijven ondersteunen bij bijvoorbeeld klantenservice in de vorm van e-mail. Door samen te werken met The Good Agency vervult u meteen uw SROI-verplichting binnen de organisatie. SROI staat voor Social Return on Investment.
Wij kijken niet naar beperkingen, maar naar mogelijkheden. Wij leiden medewerkers op, zorgen dat ze zich blijven ontwikkelen middels trainingen en coaching en doen geen concessies als het gaat om de kwaliteit van onze dienstverlening aan u. Dit is te zien aan onze Trede 3 & PSO 30+ certificaat. Het was nog niet eerder zo gemakkelijk om direct een steentje bij te dragen aan de maatschappij door middel van E-mail outsource.
E-mail, live chat en andere vormen van webcare om medewerkers te ontlasten
Klantenservice medewerkers ontvangen e-mails die reiken van algemeen bekende- tot heel specifieke vragen, en van notificaties die zij meteen kunnen weggooien, tot serieuze klachten die met hoge prioriteit op een professionele manier aangepakt moeten worden. Het beantwoorden van al deze e-mails is een flinke dagtaak waar veel druk op ligt. Er is hierdoor vaak geen tijd voor andere taken of medewerkers banen zich hele dagen een weg tussen de verschillende communicatiekanalen om vragen te beantwoorden.
Hoe fijn zou het zijn om als klantenservicemedewerker verantwoordelijkheid te hebben over een specifiek kanaal? Denk aan alleen e-mail outsourcing, telefoon outsourcing, live chat of social media outsourcing. Medewerkers worden ook in hun eigen kracht gezet door het kaderen van hun verantwoordelijkheden tot communicatiekanalen op basis van expertise. Wat zorgt voor hogere productiviteit, betere medewerkerstevredenheid en een lager verloop.
Stelt u zich voor wat tevreden medewerkers voor invloed hebben op het klantcontact. Daarom bieden wij deze specifieke uitbestedingsdiensten aan, zoals het outsourcen van uw e-mail customer service. Voor meer informatie over welke vormen van webcare u kunt uitbesteden, bekijk de pagina over webcare uitbesteden!
Uw eigen helpdesk voor klantenservice per mail
Creëer een eigen helpdesk voor klanten die per e-mail contact opnemen door het outsourcen van uw e-mail klantenservice. The Good Agency biedt de mogelijkheid om flexibel of vast externe hulp af te nemen. Hiermee kiest u voor schaalbaarheid op momenten dat het nodig is.
In plaats van medewerkers die dagelijks jongleren tussen verzoeken via verschillende kanalen, biedt u ze de mogelijkheid om zich te focussen op hun kerntaken. Zij kunnen zich zo bezighouden met het verbeteren van de klantenservice op de lange termijn of staan in hun kracht door de focus op een specifiek communicatiekanaal.
De snellere responstijden van uitbestede e-mail klantenservice heeft een positieve invloed op de klanttevredenheid. Onze professionals pakken ook met alle gemak klachten of geschillen op met behulp van voor ons bekende procedures. Voor een goede, betrouwbare partner in klantenservice outsource, kiest u voor The Good Agency.
Wilt u meer weten over hoe het outsourcen van uw e-mail klantenservice er uit ziet voor uw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op met de customer service.