7 Redenen waarom jij beter je klantenservice kan uitbesteden
Als bedrijf wil je de beste ervaring voor jouw klanten als het gaat om service. Wanneer ze bellen, wil je niet dat zij lang hoeven te wachten. En als zij iemand spreken, wil je dat die klant zich gehoord voelt en juist geïnformeerd.
In deze tijd kan een slechte ervaring met jouw bedrijf al reden zijn voor iemand om direct via het internet of sociale media zijn of haar beklag te doen over jouw product of dienst. Het uitbesteden van jouw klantenservice kan een oplossing zijn om de optimale klantbeleving te bewerkstelligen. Wij nemen je mee in de wereld van klantenservice en geven jou zeven redenen waarom jij dit beter kan uitbesteden. Lees alles over de voordelen van klantenservice uitbesteden.
Reden 1: Expertise door kennis en ervaring
Zelfverzekerd overkomen aan de telefoon kan voor veel mensen een flinke opgave zijn. Je moet weten hoe om te gaan met de reactie van de klant en zonder iemand te zien moet je de klantvragen- en klachten professioneel kunnen beantwoorden.
Het grote voordeel van het inhuren van jouw eigen klantcontactcenter, is dat je weet dat jouw werkzaamheden in goede handen zijn. Het team bestaat uit opgeleide klantcontactmedewerkers die tussentijds worden getraind om mee te kunnen groeien met de vraag van onze klanten. Doordat zij het bedrijf en de producten of diensten die het verleent eigen maken, zorgen zij als verlengstuk van jouw organisatie ervoor dat de klanttevredenheid wordt verhoogd. Lees snel verder waarom je klantenservice moet uitbesteden!
Reden 2: Kostenefficiënt door lage investeringen
Het opleiden van werknemers om klantcontact te gaan doen, is niet alleen tijdrovend, maar vaak ook erg kostbaar. Voordat iemand opgeleid kan worden, moet deze eerst nog geworven worden. Klantenservicemedewerkers zijn zelfs in een krappe arbeidsmarkt goed te vinden, echter is het verloop ervan vaak hoog.
Een ander voordeel waarom je je klantenservice kan uitbesteden, is het feit dat je een team tot je beschikking hebt die dedicated voor jou aan de slag gaat. Zo hoef jij niemand op te leiden, heb je direct kennis en ervaring tot je beschikking en kan jij je focussen op de kernactiviteiten van jouw onderneming. Met tevreden klanten als resultaat kan kostenefficiënt werken ook leiden tot omzetverhoging!
Reden 3: Flexibiliteit op basis van behoefte
De derde reden waarom je je klantenservice kan uitbesteden is flexibiliteit. Dit is een van de grote voordelen van het uitbesteden van jouw klantenservice. Deze is namelijk op projectbasis inzetbaar voor wanneer je het even nodig hebt, maar ook eenvoudig op of af te schalen wanneer het even niet nodig is. Deze flexibiliteit bied je altijd de meest optimale bezetting en kan op ieder moment van de dag worden aangepast naar de situatie. Bij The Good Agency bewegen wij mee met jouw organisatie.
Reden 4: Meten van je klanttevredenheid
Zijn jouw klanten wel zo tevreden als jij denkt dat ze zijn? Om dit te weten te komen, kan een klanttevredenheidsonderzoek jou hierbij helpen.
Om een duurzame klantrelatie op te bouwen met jouw klant, moet je investeren in diens tevredenheid. Hoe ervaart deze jouw product of dienst en hoe communiceert hij hierover met zijn directe omgeving.
The Good Agency verzorgt klanttevredenheidsonderzoeken met een persoonlijke benadering in tegenstelling tot een losse vragenlijst. Door persoonlijk te zijn, kan de klant ook vragen stellen om zo te laten weten dat hij wordt gehoord. Na het onderzoek, worden alle resultaten overzichtelijk aangeleverd zodat jijzelf of de mensen binnen jouw bedrijf hiermee aan de slag kunnen.
Reden 5: Draagt bij aan je doelstellingen
Als ondernemer formuleer je doelstellingen die jij wilt behalen met jouw onderneming. Niet altijd heb je hier ondersteuning bij nodig in de vorm van mensen in dienst nemen.
Dit kan kostbaar zijn, tijdrovend, maar ook iets wat niet voor de lange termijn is. Denk aan een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek, sales ondersteuning bij een nieuw product of telefonische fondsenwerving.
Daarnaast kan je door het uitbesteden van klantcontact jezelf of je team de ruimte geven om actief de focus op de huidige of toekomstige doeleinden te leggen. Door beter in te spelen op de prioriteiten, zorg je ervoor dat jouw onderneming sneller kan groeien. Lees snel verder waarom je klantenservice moet uitbesteden!
Reden 6: Altijd persoonlijk contact
De inzet van een externe klantenservice wordt veelal gedaan om de klant een persoonlijke beleving te bieden wanneer hij of zij contact opneemt met een bedrijf. Soms zo klein als een antwoordservice waarin een terugbelverzoek wordt aangemaakt en soms zo groot als een toegewijd team dat zich volledig heeft gespecialiseerd in jouw product of dienst.
Persoonlijk contact zorgt ervoor dat iemand zich gehoord voelt. Dat iemand snel een antwoord krijgt op zijn of haar vraag/klacht. Persoonlijk zorgt ervoor dat je met ieder telefoongesprek investeert in de klantrelatie. Jouw team van externe collega’s die ondersteunen bij dagelijkse werkzaamheden. Dit is ook precies de reden waarom je je klantenservice moet uitbesteden!
Reden 7: Sociaal ondernemen met uitbesteden klantenservice
Sociaal ondernemen of maatschappelijk verantwoord ondernemen is een positieve trend die momenteel gaande is. Maatschappelijk voor de mens, door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te bieden of maatschappelijk voor het milieu door de oprichting van een sociale onderneming. The Good Agency helpt bedrijven bij hun Social Return verplichting (SROI). Ook zijn wij er voor bedrijven die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een eerlijke kans willen bieden, maar dit niet direct binnen hun eigen muren kunnen faciliteren.
Klaar om jouw klantenservice uit te besteden?
Of nu een van de bovenstaande redenen voor jou de trigger was of alle zeven, het uitbesteden van je klantenservice kan tal van redenen hebben. Belangrijkste is dat het bijdraagt aan de continuïteit van jouw onderneming. The Good Agency speelt hier dagelijks een belangrijke rol in voor veel bedrijven met meer dan zeven jaar ervaring en doet daarnaast aan erkend sociaal ondernemen. Laat ons je informeren over de mogelijkheden. Wij hopen antwoordt gegeven te hebben opde vraag: ''waarom klantenservice uitbesteden?''